Záleží na tom, kam tu čárku napíšeme.
None
).print(1, 2, 3,)
print(1, 2, 3),
print(1,, 2, 3)
x krůta kratsiStrana True
tlacitko4 $i POCET_BODU _cache
34 druha-odmocnina _ (podtržítko) __name__
3e4 readme.txt π (pí) while
pokus.py
a spusť ho několikrát za sebou. Co dělá?from random import randrange # z knihovny random (soucast The Python Standard Library) si vtahnu do sveho programu funkci randrange
cislo = randrange(3)
print(cislo)
from random import randrange
cislo = randrange(3)
print(cislo)
from random import randrange
cislo = randrange(3)
print(cislo)
'kámen'
, pokud je cislo 0,'nůžky'
, pokud je cislo 1,'papír'
.from random import randrange
cislo = randrange(3)
tah_pocitace = cislo
if cislo == 0:
tah_pocitace = "kámen"
elif cislo == 1:
tah_pocitace = "nůžky"
else:
tah_pocitace = "papír"
print(tah_pocitace)
from random import randrange
cislo = randrange(3)
tah_pocitace = cislo
# prednastavim hodnotu na "papír"
tah_pocitace = "papír"
if cislo == 0:
tah_pocitace = "kámen"
elif cislo == 1:
tah_pocitace = "nůžky"
print(tah_pocitace)
a | b | |
---|---|---|
2 | > | 1 |
1 | < | 2 |
'abc' | == | 'abc' |
'aaa' | < | 'abc' |
'abc' | > | 'Abc' |
'abC' | < | 'abc' |
'abc' | < | 'abcde' |
'abc' | < | 'ábč' |
'abc' != 10
'abc' > 10
'abc' > '10'
'abc' < 'ABC' < 'def' < 'zajíc'
'ABC' < 'abc' < 'def' < 'zajíc'
Zkus napsat program, který píše hlášky podle zadané rychlosti chůze, váhy ulovené ryby, počtu tykadel, teploty vody nebo třeba vzdálenosti od rovníku.
velikost_ryby = int(input("Jak velkou jsi chytil rybu (v cm)? "))
opravdova_ryba = velikost_ryby > 0
if opravdova_ryba:
if velikost_ryby < 20:
print("Takže neonka z akvaria")
elif velikost_ryby < 40:
print("Zřejmě jsi chytil kapra")
elif velikost_ryby < 100:
print("To musela být alespoň štika")
elif velikost_ryby < 200:
print("Nejmenuješ se Jakub Vágner?")
else:
print("Ty jsi teda pěknej kecal")
else:
print("Ryba musí mít kladnou velikost")
velikost_ryby = int(input("Jak velkou jsi chytil rybu (v cm)? ")) # TODO: Co kdyz nekdo napise "padesat"?
if not velikost_ryby > 0:
print("Velikost ryby v cm musí být kladné číslo!")
# FIXME
# XXX: Az budeme vedet, jak ukoncit program, tak ho tady ukoncime. :-)
# TODO
if velikost_ryby >= 200:
print("Ty jsi teda pěknej kecal")
elif velikost_ryby >= 100:
print("Nejmenuješ se Jakub Vágner?")
elif velikost_ryby >= 40:
print("To musela být alespoň štika")
elif velikost_ryby >= 20:
print("Zřejmě jsi chytil kapra")
else:
print("Takže neonka z akvaria")
Dokážeš docílit toho, aby se každý z řetězců 'Plichta.'
, 'Počítač vyhrál.'
a 'Vyhrála jsi!'
objevil v programu jen jednou, aniž bys tyhle řetězce musela přiřazovat do proměnných?
from random import randrange
tah_pocitace = randrange(3)
tah_cloveka = str(input('Vyber si kámen, nůžky nebo papír: '))
if tah_pocitace == 0:
print("Počítač vybral kámen.")
if tah_pocitace == 1:
print("Počítač vybral nůžky.")
else:
print("Počítač vybral papír.")
if tah_pocitace == 0 and tah_cloveka == 'kámen' or tah_pocitace == 1 and tah_cloveka == 'nůžky' or tah_pocitace == 2 and tah_cloveka == 'papír':
print('Plichta!')
elif tah_pocitace == 0 and tah_cloveka == 'nůžky' or tah_pocitace == 1 and tah_cloveka == 'papír' or tah_pocitace == 2 and tah_cloveka == 'kámen':
print('Počítač vyhrál.')
else:
print('Vyhrála jsi!')
from random import randrange
tah_pc = randrange(3)
tah_cloveka = input("Vyber si kámen, nůžky nebo papír: ")
# Tah počítače
if tah_pc == 0:
tah_pc = "kámen"
print("PC hraje kámen")
elif tah_pc == 1:
tah_pc = "nůžky"
print("PC hraje nůžky")
else:
tah_pc = "papír"
print("PC hraje papír")
# Vyhodnocení hry
if tah_cloveka == tah_pc:
print("Plichta")
elif ((tah_cloveka == "kámen") and (tah_pc == "nůžky")) or ((tah_cloveka == "nůžky") and (tah_pc == "papír")) or ((tah_cloveka == "papír") and (tah_pc == "kámen")):
print("Vyhrál jsi!")
else:
print("Prohrál jsi")