Povinné :)
Konečně se dočkáte Úvodu do strojového učení a seznámení s regresí. Vzhledem k situaci bude hodina ještě mnohem experimentálnější než se čekalo, proto Vás prosíme o shovívavost a hlavně spolupráci.
Hodinu jsme připravovali tak, aby byla co nejvíce interaktivní. Proto jsme ji nechtěli (a stále nechceme) učit online. Není ale jiné cesty, tak nám pojďte pomoci.
Nechceme vám říkat, jak se věci mají dělat, chceme, abyste věděli, co chcete dělat a proč. Proto je naším cílem donutit vás, abyste si správný postup vymysleli sami. K tomu potřebujeme, abyste se v hodině nebáli odpovídat na otázky, zapojovat do debaty a nebát se sdílet vaše nápady. Nebudeme přes video mít moc možností, jak vás k tomu donutit, tak se zkuste předem psychicky nachystat na to, že od vás budeme chtít slyšet vaše názory a řešení. Žádná odpověď není špatná, s čímkoli přijdete, bude plus. Nebojte se, úplně stačí, že se bojíme my.
A začneme domácími úkoly:
Stáhněte si toto PDF a pokud máte možnost vytiskněte.
Představ si, že sis najala zeměměřiče a vyslala ho do neznámé krajiny. Zadala jsi mu souřadnice několika bodů (žiješ teď v zjednodušeném prostoru, souřadnice je tedy pouze jedno číslo) a on pro tebe naměřil zeměpisnou výšku v těchto bodech. Naměřené body máš zobrazeny na staženém obrázku.
Po naměření těchto bodů se zeměměřič rozhodl státi datovým analytikem, přihlásil se na kurz od PyLadies a s měřením definitivně skončil. Nás by ale zajímalo, jak by asi tak mohla celá krajina vypadat.
Pokud nerozumíš staženému obrázku, podívej se na tento obrázek:
Na vodorovné ose máme souřadnici a na svislé ose nadmořskou výšku (ta může být i záporná, hladina moře stoupla díky globálnímu oteplování). Modré body ukazují naměřené hodnoty ve vybraných bodech, nakreslená křivka skutečnou krajinu (měření jsou v tomto případě přesná, v realitě to tak být nemusí).
Vezmi si tužku a zkus si na staženém obrázku nakreslit krajinu tak, jak si ji dle daných měření představuješ. (Nejde nám o interpolaci! Není nutné, aby tvoje čára vedla přímo skrz dané body. Uvědom si, že měření mohou být zatížena chybou. Zeměměřič také měřil pouze v bodech, které jsi mu zadala (vybrala náhodně), nemusí to tedy být ani vrcholy, ani údolí, ani jiné význačné body.)
Zkus odpovědět na následující otázky:
Otázky:
Jsi si svým odhadem jistá? Existuje více možností, jak by mohla krajina vypadat?
Jak bys změřila (vyčíslila) kvalitu své schopnosti odhadovat neznámou krajinu?
Pokud bys měla k dispozici dvě řešení, jak by se dalo určit, které z nich krajinu vystihuje lépe?
NEZAPOMEŇ:
Obrázek vyfoť a spolu s odpověďmi na otázky pošli na slacku do soukromé zprávy nebo na mail frenzy.madness@gmail.com. Na začátku hodiny vaše nápady shrneme (nikdo nebude jmenován) a pobavíme se o nich.
Obrázek nezahazuj, budeš ho v hodině ještě potřebovat!
V první hodině nebudeme vůbec řešit implementaci (nebude se nic programovat), ale kvůli funkčnosti notebooků s materiály si nainstalujte knihovnu scikitlearn.
pip install sklearn