Nauč se Python > Kurzy > Začátečnický kurz PyLadies > Moduly a testování > Domácí projekty

Nejdříve rozdělíme hotové 1D piškvorky do samostatných modulů a vylepšíme je.

  1. Rozděl 1D Piškvorky na tři moduly:

    • ai.py, kde bude funkce tah_pocitace,
    • piskvorky.py, kde budou ostatní funkce,
    • hra.py, kde bude import a volání hlavní funkce z piskvorky.py (a nic jiného).
  2. Doplň funkci tah_pocitace tak, aby brala jako argument symbol, za který má počítač hrát – buď 'x',nebo 'o'. Ověř, že se funkce tah_pocitace umí vyrovnat s jinou délkou hracího pole než 20. Ověř si,že se tah_pocitace chová rozumně když dostane plné hrací pole, nebo pole s délkou 0.

    Rozumné chování v tomto případě znamená vyvolání rozumné výjimky.


Teď přijde řada na testování.

  1. Z bonusového domácího projektu po páté lekci si stáhni modul test_piskvorky.py a uprav své piškvorky tak, aby všechny testy procházely.

  2. Dopiš do každé z testovacích funkcí alespoň dva testy.

  3. Ověř, že se funkce tah_pocitace umí vyrovnat s jinou délkou hracího pole než 20.

    „Ověření” znamená napsání příslušného testu.

  4. Ověř si, že se tah_pocitace chová rozumně když dostane plné hrací pole, nebo pole s délkou 0.

    Rozumné chování v tomto případě znamená vyvolání rozumné výjimky.


Toto je stránka lekce z kurzu, který probíhá nebo proběhl naživo s instruktorem.