V těchto projektech je určitě něco nového. Nezadávají postup, jak na odpověď přijít, ale to určitě zvládneš!
Co vrací funkce range
?
Co se stane, když pro příkaz for
zavoláš funkci range
se dvěma parametry?
Se třemi?
Želví kreslení! Tahle sekce tě naučí myslet jako programátorka počítačové grafiky. Je dobré jednotlivé projekty dělat postupně, a když něco začne fungovat, znovu si řešení projít a zamyslet se nad ním.
Nakresli trojúhelník.
Poznámka: Rovnostranný trojúhelník má vnitřní úhly 60°. Želva se ale otáčí o vedlejší úhel 180 - 60 = 120°.
Nakresli domeček!
Jak pravil Pythagoras, délka šikmé čáry v domečku je √2-krát délka stěny. O funkci na odmocninu jsme mluvili na srazu.
Nakresli vesnici!
Nakresli pětiúhelník, šestiúhelník, sedmiúhelník, osmiúhelník.
Vnitřní úhel pravidelného n-úhelníka má 180 × (1 - 2/n) stupňů.
Aby byly tvary zhruba stejně veliké, použij pro n-úhelník délku strany např. 200/n
Nakresli n-úhelník, kde n zadá uživatel.
Želva umí jen rovné čáry. Jde pomocí rovných čar nakreslit kolečko?
Nevíš-li, přeskoč na další projekt a pak se sem vrať.
Nakresli pětadevadesátiúhelník.
Nakresli takovýto ornament:
Nevíš-li si rady, vezmi pravítko a změř délky jednotlivých čar. Doporučuju začít od středu.
Nakresli takovýto ornament:
Nakresli spirálu.
Od ornamentů ke spirále se dostaneš stejným způsobem jako od n
-úhelníků ke kolečku.
Napiš obrázek! Třeba les ze stromů, město z domů, nebe z hvězd, dav ze smajlíků, hradbu z věží, zikkurat ze schodů, ...
Můžeš použít i nějakou z funkcí modulu random
.
Další projekty jsou pro opravdové grafické mistryně. Nepouštěj se do nich, dokud nemáš hotové ostatní projekty. Nedostaneš-li se k nim, nevadí
Na sraze jsme nakreslili tři čtverce, každý otočený o 20°. Nakresli 18 takových čtverců.
Vezmi program z minulé úlohy a dokresli stonek a listy.
Je jenom na tobě, jaký budou mít tvar.
Piš komentáře a snaž se opakovat pomocí for
,
ne pomocí Ctrl+C Ctrl+V.
A až tě omrzí grafika, zkus zase naprogramovat něco v textovém režimu.
Napiš program, který postupně načte od uživatele dvě čísla a jednoznakový
řetězec – buď '+'
, '-'
, '*'
nebo '/'
. Program provede na číslech příslušnou operaci.
Příklad použití programu:
První číslo: 123
Druhé číslo: 456
Operace: +
123 + 456 = 579
Napiš program, který se pětkrát zeptá na číslo a nejmenší zadané číslo vypíše.
Nevíš-li si rady, podívej se do materiálů na sekci Přepisování proměnných. Místo sečítání budeš vybírat správnou hodnotu.